Friday, April 15, 2011

Noorde trippie

Oukei, julle weet nou al dat ek en mamma gou met die kiddies Rundu en Oshakati toe was vir die week. Ek het so langs die pad n paar dingetjies opgemerk wat dalk die moeite werd is om te noem. Veral met die terugkomslag het ons verskeie verkeersbeamptes besig met spoedlokvalle gekry. Glo my dis so nodig op ons helldriver paaie. Waar was die manne egter toe n wit Mercedes met n CA registrasie teen ongeveer 240kmpu by my verbyvlieg. Ek wonder of daai peperkorrelkop wat ek agter die headreast sien uitsteek het, enige idee het van hoe hard hy gaan val as hy daardie Merc so effens skeef gaan land. In Otjiwarongo by die vulstasie kom waarsku n medepadverbruiker my teen die spoedlokvalle langs die paaie. Ek meen, meneer, hoekom wil jy dit nou doen? Die enigste manier hoe iemand gaan leer om by die spoedbeperkings te hou is om n onbekostigbare boete te ontvang. Moenie ander mense waarsku nie, hulle is verantwoordelik vir die dood op ons paaie. Dis jou en my familie wie se begrafnisse ons moet bywoon. Los hulle dat hulle dit aan hulle sakke voel en dalk daaruit leer. Soos die koerante berig gaan die reenverweerde paaie ons baie geld aan herstelkostes uit die sak jaag. Dit was nogal n welkome gesig om by elke enkele gat in die pad, op pad na die noorde, n paar padwerkers te sien waar hulle besig is om gate toe te stop. Party plekke het dit wel gelyk asof die gate net eers tydelik met n klei en beesmismengsel toegestop word, maar dit maak voorwaar die gebruik van ons paaie beter. Soos ek ook teenoor mams opgemerk het, was die vriendelikheid van die personeel langs die pad ook n riem onder die hart. Die mees verveligste werk, om daar met n rooi vlag vir die hele dag lank te staan en motoriste verby te laat gaan, dit sal die lewende hel uit my uit irriteer, maar daar staan die vrou met die vlag in die hand, glimlag vriendelik vir ons en waai nog met die ander hand. Minder goeie dinge is die padverbruikers wat so gemaklik al hulle vullis by die kar uitgooi. Dis bierbottels, plastieksakke, ja en by een van die padaftrektafels is daar sommer langs die tafel gek%* en die hopie met sy toiletpapier is nou n vertoonstuk. Maar ook by die aftrektafels het ons skoonmaakpersoneel gesien. Hoe verder noord jy ry, hoe meer raak die vullis langs die pad. Dit sal nou weer die een of ander weldoeners kos om n skoonmaakaksie te organiseer om ander lendelam breindooies se vullis op te tel. Red nou n volk. Padblokkades is volop, maar die effektiewiteit hiervan kan bevraagteken word. Dink die polisieman by die padblokkade net voor Oshakati nie byvoorbeeld dat enige van sy kollegas by die vorige 5 blokkades vanaf Windhoek ons reeds dieselfde vraag gevra het nie? Wat wil hy in elk geval maak as enige van die voriges my reeds beboet het vir sonder laaisens ry? Maar nee, elke padblokkade lewer dieselfde vraag oor en oor op; Dlaaiwels laaisens please! En dan natuurlik die openlike diskriminasie teenoor n blanke. Sien tog asseblief die fotos in die volgende hofie oor die rooi Nissan 1400 bakkie met 13 mense in, 3 voor en 10 agter in. Ons het hierdie bakkie by n padblokkade voor Okahandja gekry. Twee polisiebeamptes het die bakkie begroet en een links en een regsom gestap en toe die mense vriendelik gewys om voort te reis. Ek meen daar is nou nie eens vir die bestuurder se lisensie gevra nie, wat nog van oorlaaiding? Ek as volgende motor in die ry is sommer dadelik vir my bestuurderslisensie gevra. Nou ja ten minste laat verminder hulle darem die meeste motors se spoed vir n wyle, anders sien ek nie die nuttigheid in soveel padblokkades en hulle laat die een na die ander die dood op ons paaie deur nie. Ek kan wel die vorige geleentheid onthou hoe ons met die einste GWM multiwagon met 7 mense in deur n polisieman(?) gevra is; How can you overload like this? Maar n 1400 met 13 mense is nie overloading nie? Ek wonder nou net waar wil hulle met die 800 nuwe polisiebeamtes gaan wat nou weer vir opleiding oorweeg word. Seker nog 10 roadbloks om vir lisensies te kyk. Bewys my tog asseblief verkeerd.

No comments:

Post a Comment